Disney-nerd met een passie voor data

04 december 2020

“Goodday heeft mij aangenomen om aan de slag te gaan met socials, campagnes, strategieën, SEO-optimalisatie van websites, het maken van wireframes voor sites. En vast nog meer, maar ik ben natuurlijk pas net begonnen. Alles draait om de online gerichte marketing van hun klanten. En dan moet je dus creatief én commercieel denken. Ik heb de vrij nieuwe opleiding ‘Digital Business Concepts’ gedaan en deze baan sluit daar naadloos op aan.”

Romany Kaiser

Voor mij is het niet meer dan logisch dat je ‘mooi’ en ‘data’ met elkaar verbindt. Neem een visual voor social media. Die moet er goed uitzien, want anders scrollen mensen door. Maar dat is het niet alleen, alles moet kloppen. De toon van de tekst, de kleuren, de opmaak. En het moet een doel dienen. Daarom is data zo interessant. Want daar kun je zaken uithalen en er vervolgens weer op inspelen. Door ietsje aan het grafisch design veranderen, door een andere doelgroep te targeten… de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar data en creativiteit is voor mij echt 1 + 1 = 2

Uit de realiteit

Ik heb me altijd al kunnen verliezen in mooie concepten, die ook nog eens perfect zijn uitgevoerd. Daarom ben ik zo’n Disneyfan, zeg maar gerust een Disney-nerd. Ik hou van de Efteling. En geniet enorm van Doloris’ Meta Maze in Tilburg. Die concepten zitten zo sterk in elkaar! Zodra je de drempel over gaat, word je uit de realiteit gehaald. Bij Doloris ga je letterlijk een andere dimensie in. Dat is zo gaaf gedaan.

Meteen spannend

Hoe fijn is het dat ik die passie in deze baan kwijt kan! En dan ook nog eens op een plek waar de werksfeer heel chill is. Ik ben zo warm welkom geheten, dat was een superfijn begin. En ik werd meteen in het diepe gegooid, mocht tijdens mijn eerste dag om negen uur meteen aanschuiven bij een gesprek met een klant. Dat vond ik natuurlijk even spannend, maar eigenlijk ging het ook als vanzelf. Omdat ik me op mijn gemak voel en weet dat ik altijd om raad kan vragen. Ik heb zoveel zin om nog veel meer te leren, mijn ideeën kwijt te kunnen, lekker creatief bezig te zijn en samen met mijn collega’s de online marketing van klanten te doen. Van strategie tot uitvoering! Ik hoop nog veel meer klanten te ontmoeten, dus wie weet: tot snel!

Start die goede dag.